Najlepsze silniki Renault

Jak zapewne wiele osób słyszało francuskie samochody marki Renault nie zawsze cieszyły się pozytywną opinią wśród kierowców. Owszem, niektóre z egzemplarzy miały pewne wady, które przeszkadzały w codziennym użytkowaniu, jednak zdecydowana większość modeli były to naprawdę solidne pojazdy, które służyły przez setki tysięcy kilometrów. Jakie są dobre silniki Renault? Jak się okazuje znajdziemy ich kilka i przy odpowiedniej eksploatacji przejedziemy wiele kilometrów.

Silnik 2.0 serii F, czyli solidność

Pierwszym z takich silników jest jednostka 2.0 serii F. Tak naprawdę miał on wiele odmian – mógł pracować w normalnych miejskich warunkach, ale bez problemu dawał rady nawet na torach. Warto dodać, że najbardziej wytrzymałe były wersje z turbo. Posiadały one 16 zaworów, najpopularniejszym wariantem mocy było 135 KM, jednak te silniki w wersji wolnossącej potrafiły wytrzymać nawet ponad 200 KM. Jak widać są to silniki bardzo rozwojowe, dzięki czemu użytkownicy mają spore pole manewru. Warto dodać, że najsłabsza wersja z turbo może pochwalić się mocą aż 163 KM. Według opinii silniki te nie miały poważnych awarii, a co jest wielkim plusem dobrze znosiły instalacje gazowe i były w stanie przejechać na nich setki tysięcy kilometrów. Jedynymi problemami były te z układem paliwowym, jednak jest to typowe dla silników z bezpośrednim wtryskiem.

Silnik 1.2, czyli prosta i trwała jednostka

Kolejny dobry silnik Renault to również jednostka benzynowa, a konkretnie 1.2. Cechą charakterystyczną tego silnika jest nie tylko wysoka trwałość czy prostota w budowie, ale także tania eksploatacja co również jest istotnym aspektem. Jednostki te w zasadzie nie miały typowych usterek, jedynie sporadycznie zdarzały się problemy z cewkami, instalacjami elektrycznymi czy zatartymi zaworami w prowadnicach. W przypadku tej ostatniej awarii koniczny jest remont głowicy, jednak zmieścimy się w 1000 zł. Jeśli chodzi o napęd tych silników to część była napędzana przez pasek, a część przez łańcuch rozrządu. Blok silnika wykonano w tym przypadku z żeliwa, z kolei głowice z aluminium. Podsumowując jest to niezwykle solidny silnik, jednak jego wadą jest wysokie spalanie.

Silnik 1.5 dCi, czyli znienawidzony i lubiany

Ostatnią propozycją dobrych silników Renault na tej liście jest jednostka wysokoprężna 1.5 dCi. Silniki te były ogólnie poleca, jednak dość często miewały problemy z panewkami. Niektórzy twierdzą, że ich profilaktyczna wymiana rozwiązałaby problem, ale wszystko zależy od tego w jakim stanie jest wał korbowy. Zdarzały się też przypadki opiłków w układzie wtryskowym – z czasem zostało to wyeliminowane. Jednostka ta jest jak najbardziej polecana pod warunkiem, że nie bierzemy pod uwagę zaleceń producenta odnośnie wymian oleju. Ten zaleca, aby dokonywać jej co 30 tys. km. Nie jest to dobra praktyka. Zaleca się, aby odbywało się to maksymalnie co 30 tys. km. Jak widać na rynku znajdziemy kilka dobrych silników Renault, a ich trwałość najczęściej zależy od sposobu ich eksploatacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *