Jeśli chodzi o silniki PGA, czyli te Citroena lub Peugeota na przestrzeni lat miał one różne opinie, jednak jak się okazuje są to jak najbardziej solidne jednostki i wiele zależy od tego w jaki sposób je eksploatujemy. Zatem, które z tych silników są warte uwagi?
Silnik 1.6 HDi, czyli solidny diesel
Zacznijmy od silników Citroena. Jednym z lepszych jest jednostka wysokoprężna 1.6 HDi. Występuje w dwóch odmianach, jeśli chodzi o liczbę zaworów – 8 lub 16. Szukając solidnego silnika powinniśmy zainteresować się przede wszystkim wersją z 90 KM. Warto wspomnieć, że żaden z tych silników nie posiada koła dwumasowego co jest zaletą szczególnie, jeśli chodzi o koszty eksploatacji. Jest też wersja 109 KM, jednak nie jest zbyt polecana ze względu na zatykające się sitko w układzie olejowym co często prowadzi do uszkodzenia turbiny. Jedną z ważniejszych zalet tego silnika jest również to, że ma wysoką popularność na rynku, a co za tym idzie jest wysoka dostępność części co z kolei przekłada się na atrakcyjne ceny poszczególnych podzespołów. Jednak trzeba uważać przy zakupie, bo wiele egzemplarzy jest mocno wyeksploatowana.
Benzyna 1.8, czyli proste jednostki
Kolejny silnik od Citroena godny polecenia to jednostka benzynowa o pojemności 1.8 litra. Na początku trzeba powiedzieć sobie o prostocie tych silników. Nie znajdziemy tutaj wtrysku bezpośredniego paliwa, turbosprężarki czy innych rozwiązań, które bez wątpienia podnoszą koszty eksploatacji samochodu. Ich olbrzymią zaletą jest to, iż są to jednostki praktycznie idealne do instalacji gazowych. Miały one moc 125 KM. Warto wspomnieć, że modele z tymi silnikami cieszą się na rynku wysoką sprzedażą. Dzięki braku zastosowania zaawansowanych technologii są one tanie w eksploatacji, a co więcej ich naprawa nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Jedyną wadą mogą być stosunkowo słabe osiągi z dość wysokim spalaniem. Nie mniej, jednak silniki te jak najbardziej są godne uwagi.
Silnik 1.2 Puretech, czyli mały, ale solidny
Trzecim silnikiem na liście jest jednostka o Peugeota – 1.2 Puretech. Na wstępie powiedzmy, że jest to silnik wielokrotnie nagradzany za swoje osiągi w połączeniu z niskim zużyciem paliwa. Chodzi tutaj oczywiście o wersje z turbosprężarką. Ciekawostką jest to, iż mimo całkiem sporego obciążenia silnik ten nie ma typowych usterek. Na rynku pojawiły się wersje z wtryskiem pośrednim i wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką. Zarówno jedne i drugie są jak najbardziej polecane przez użytkowników. Napędza je pasek rozrządu w kąpieli olejowej, dzięki czemu charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, a interwał wymiany szacowany jest na ok 170 tys. km. Niektóre egzemplarze z początku produkcji miał problemy z luzem na wale korbowym. Za sprawą turbosprężarki mamy możliwość dynamicznej jazdy nawet w silniku o stosunkowo małej pojemności. Jest on stosowany w wielu modelach i cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników.