Najlepsze silniki BMW

Każdy kto kiedykolwiek miał coś wspólnego z motoryzacją na pewno słyszał o takiej marce jak BMW. Samochody te cieszą się dużą popularnością nie tylko ze względu na komfort jazdy, ale także na dynamikę ich silników. Inżynierowie za każdym razem starają się, aby te silniki były jak najbardziej wydajne. Przyjrzyjmy się zatem, które z nich są warte uwagi i jakie są ich mocne strony.

Wytrzymały diesel, czyli 3.0 (M57)

Najlepsze silniki BMW. Jaki wybrać?
Najlepsze silniki BMW. Jaki wybrać?

W pierwszej kolejności pod lupę weźmy silnik 3.0 (M57) – jest to diesel. Według wielu jest to jeden z najlepszych silników wysokoprężnych ostatnich lat. Jest on trwały i dynamiczny oraz oczywiście jak na rzędową ”szóstkę” przystało emituje niezwykle przyjemny dźwięk. Pierwotnie miał on wtrysk common rail, 24-zaworową głowicę oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Późniejsze generacje tej jednostki wprowadzały zmiany m.in. w układzie rozrządu czy turbosprężarce, gdzie pojawiło się sterowaniem łopatkami za pomocą elektrycznego nastawnika. Jeśli chodzi o samą trwałość to można ocenić ją bardzo wysoko, a wszelkiego rodzaju awarie wynikały raczej ze zużycia elementów. Silnik ten ma jedną wadę – wysokie zużycie paliwa, jednak nie wszystkim to przeszkadza.

Dużo zalet w jednym miejscu, czyli silnik 2.0 (N46)

Kolejny motor od BMW warty uwagi to 2.0 (N46). Ponadto pojawiał się on na rynku jeszcze w wersji 1.8 i kilku odmianach, jeśli chodzi o moc. Dwulitrowa odmiana wychodziła z mocą 129, 143, 150 oraz 170 KM. Jedyna wersja 1.8 to 115 KM. Na duży plus w tym przypadku zasługuje wysoka kultura pracy czy zużycie paliwa. W dodatku jednostka cechuje się niezwykle atrakcyjnymi osiągami. Przejdźmy teraz do typowych usterek. Jest to przede wszystkim uszkodzenia napinacza rozrządu, które zdarzało się dość często, jedna dobrą wiadomością jest to, że motor zaprojektowano tak, aby był bezkolizyjny przez co przestawienie się rozrządu nie zniszczy silnika. Zdarzają się również wycieki oleju czy awarie Valvetronica oraz wałków rozrządu, jednak najczęściej wszystko wynika z niewłaściwej eksploatacji. Jeśli olej wymieniany jest regularnie, a stosowane części dobrej jakości to silnik ten powinien służyć na długie lata.

Silnik 2.8 (M52), czyli moc i trwałość

Silniki BMW - które najlepsze?
Silniki BMW – które najlepsze?

Motor ten cechuje się przede wszystkim dynamiką, która połączona jest ze stosunkowo niskimi kosztami eksploatacji. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz raczej nie ma sensu się zastanawiać tylko po prostu warto kupić, bo silnik ten na pewno odwdzięczy nam się swoimi osiągami. W codziennej eksploatacji należy pamiętać o tym, że silnik ten nie lubi ostrego traktowania czego efektem może być uszkodzona głowica czy znacznie podwyższony pobór oleju. Zdarzają się awarie czujnika położenia wału korbowego czy układu chłodzenia, jednak jeśli jednostka ta jest zadbana można ją jak najbardziej polecić. Warto dodać, że w tym silniku rzadko występują poważne awarie. Warunkiem koniecznym jest jednak prawidłowa eksploatacja. Jak widać w marce BMW jest z czego wybierać. Warto, jednak przed zakupem dokonać dokładnych oględzin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *