Każdy kto ma choć trochę pojęcia o motoryzacji zapewne wie, że marka Ford w głównej mierze korzysta z silników od innych producentów i raczej nie stawia na własne konstrukcje. Z drugiej strony udowadnia, że warto wprowadzać nowoczesne rozwiązania, jednak czasami bywają one kosztowne. Poniżej przykłady trzech silników od marki Ford wartych uwagi.
Silnik 1.6 EcoBoost, czyli połączenie wysokiej mocy z niskim spalaniem
Pierwszy z nich, czyli 1.6 EcoBoost to niezwykle atrakcyjna jednostka. Jest to jeden z najnowszych silników na rynku. Cechuje go stosunkowo niskie spalanie połączone z dużą mocą. Z racji tego, iż zastosowano najnowsze technologie nie jest on tani w eksploatacji. Jeśli chodzi o typowe usterki to możemy mieć problem z rozruchem czy brakiem mocy i w wielu przypadkach winna jest pompa zintegrowana z regulatorem ciśnienia – koszt naprawy to ok. 1.5 tys. zł. Ponadto występują również problemy z turbosprężarką – zdarzają się przypadki, że pęka jej obudowa dlatego nie nadaje się do regeneracji. Co więcej mamy tutaj do czynienia z usterką typową dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, czyli zbierający się nagar w kolektorze dolotowym oraz na zaworach – pomaga tutaj mechaniczne czyszczenie. Mimo tych problemów silnik odwdzięczy nam się wysoką dynamiką oraz niskim zużyciem paliwa.
Silnik 1.6 Sigma – bazowy silnik marki
Jednostkę 1.6 Sigma stosowano w wielu modelach Forda. Cechuje ją wysoka wytrzymałość oraz niezawodność. Co ciekawe silnik ten był oferowany z fabrycznymi instalacjami LPG. Uznawany za prosty w naprawach i dosyć trwały, jednak jak w każdym przypadku przebiegi robią swoje. Możemy spotkać się z problemem podwyższonego poboru oleju – nawet 1l/1000 km co spowodowane jest zapieczonymi pierścieniami tłokowymi. Koszt naprawy to niecałe 3 tys. zł. Kolejna bolączka tych jednostek to wyciek płynu chłodniczego z boku głowicy, a do naprawy tego problemu konieczne jest jej ściągnięcie. Nie zmienia to, jednak faktu, że egzemplarze z niskimi przebiegami są jak najbardziej warte uwagi.
Silnik 2.0 – wysokie spalanie
Jednostka 2.0 jest jak najbardziej solidna, jednak wraz z biegiem czasu możemy spotkać się z typowymi problemami jak w Mazdach, czyli podwyższone zużycie oleju co spowodowane jest niewłaściwa praca pierścieni tłokowych. Co więcej jest to usterka trudna do wykrycia przy oględzinach auta przed zakupem, a jej naprawa to wydatek ponad 4 tys. zł. Druga z typowych usterek tej jednostki to wyrobienie się otworów w kolektorach przez co znajdujące się w nich klapy pracują niewłaściwie i silnik nieprzyjemnie klekocze. Koszt naprawy tej usterki to ok. 1000 zł. Niektórzy mówią również o usunięciu wspomnianych klap, jednak musimy liczyć się z bardzo małą mocą przy niskich prędkościach. Warto dodać, że jednostki te niezbyt dobrze współpracują z gazem za sprawą wypalających się gniazd zaworowych. Silnik ten jest jak najbardziej godny polecenia, jednak musimy przygotować się na dość wysokie spalanie.